Równowaga emocjonalna

Równowaga emocjonalna

Potrzeba podejmowania działań na rzecz zdrowia psychicznego nie jest zakorzeniona w społeczeństwie tak, jak potrzeba higieny fizycznej. Być może wynika to z faktu, że dbałość o zdrowie psychiczne nie ma długiej historii w medycynie i nauce, również w potocznym rozumieniu często na pierwszy rzut oka nie wydaje się szczególnie istotna.

więcej

Prawidłowe żywienie a równowaga emocjonalna

Prawidłowe żywienie a równowaga emocjonalna

Nieprawidłowo zbilansowana dieta może być jednym z czynników wpływających na nasze samopoczucie, w tym również psychiczne. Należy zwrócić uwagę, iż działanie niektórych składników żywnościowych ukierunkowane jest bezpośrednio na wpieranie naszej psychiki. I tak na przykład, badania wskazują, że szafran może  przyczyniać się do zachowania równowagi emocjonalnej, wpiera relaksację oraz pomaga utrzymać pozytywny nastrój. Z kolei, jak wykazano witaminy z gr. B pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego człowieka, witamina B6 oraz kwas foliowy przyczyniają się do utrzymania prawidłowych funkcji psychologicznych, a folacyna dodatkowo do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia.

więcej

Ćwiczenia fizyczne w trosce o prawidłowe zdrowie psychiczne

Ćwiczenia fizyczne w trosce o prawidłowe zdrowie psychiczne

Joga - jeden z sześciu systemów filozofii indyjskiej, który na zachód dotarł pod postacią zbioru fizycznych ćwiczeń faktycznie pomaga przy zaburzeniach psychicznych.

Problemy psychiczne w naszym zestresowanym zachodnim społeczeństwie, stają się coraz powszechniejsze.

więcej

Prawidłowe żywienie a równowaga emocjonalna

Badania wskazują, że niektóre składniki pokarmowe mogą obniżać ryzyko wystąpienia zaburzeń nastroju. Są nimi np. L-tryptofan,  witaminy z grupy B, czy przyprawy takie jak szafran. Zdrowa dieta, np. śródziemnomorska pozwala minimalizować ryzyko wystąpienia zaburzeń psychicznych. Ostatnio naukowcy badają pokarmy, które nie tylko nie wspomagają naszej psychiki, ale mogą jej po prostu zaszkodzić. 

Amatorzy jedzenia typu fast-food oraz tłustych wypieków cukierniczych jak babeczki czy pączki, mogą być bardziej narażeni na zaburzenia psychiczne - wynika to z badań, które publikuje pismo "Public Health Nutrition" (Badania hiszpańskich naukowców z Uniwersytetu w Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich oraz z Uniwersytetu Nawarry w Pampelunie w ramach Projektu SUN). 

Naukowcy wyliczyli, że osoby które często spożywały jedzenie typu fast-food były o 36 proc. bardziej narażone na zaburzenia nastroju niż ci, którzy sięgali po nią najrzadziej. Wzrost ryzyka depresji był wprost proporcjonalny do ilości tego typu pokarmów.

Należy pamiętać, że zaburzenia nastroju to zaburzenia o złożonych przyczynach. Ustalenie jednego powodu ich wystąpienia graniczy niemal z cudem. Czynniki psychologiczne, sytuacja życiowa, zmiany na poziomie neuroprzekaźników - nie można ignorować ich znaczenia. Ostatnie badania dowodzą, że istnieje związek pomiędzy tymi czynnikami a zdrowiem psychicznym.. Bynajmniej nie przyczynowo-skutkowym. Tak czy inaczej, zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze i wyeliminowanie z diety fast-foodów i gotowych dań to zawsze dobry pomysł. Naukowcy już wielokrotnie dowiedli jego sensowności.

Sprawdź ceny produktu Depresanum. Kliknij tutaj.