Równowaga emocjonalna

Równowaga emocjonalna

Potrzeba podejmowania działań na rzecz zdrowia psychicznego nie jest zakorzeniona w społeczeństwie tak, jak potrzeba higieny fizycznej. Być może wynika to z faktu, że dbałość o zdrowie psychiczne nie ma długiej historii w medycynie i nauce, również w potocznym rozumieniu często na pierwszy rzut oka nie wydaje się szczególnie istotna.

więcej

Prawidłowe żywienie a równowaga emocjonalna

Prawidłowe żywienie a równowaga emocjonalna

Nieprawidłowo zbilansowana dieta może być jednym z czynników wpływających na nasze samopoczucie, w tym również psychiczne. Należy zwrócić uwagę, iż działanie niektórych składników żywnościowych ukierunkowane jest bezpośrednio na wpieranie naszej psychiki. I tak na przykład, badania wskazują, że szafran może  przyczyniać się do zachowania równowagi emocjonalnej, wpiera relaksację oraz pomaga utrzymać pozytywny nastrój. Z kolei, jak wykazano witaminy z gr. B pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego człowieka, witamina B6 oraz kwas foliowy przyczyniają się do utrzymania prawidłowych funkcji psychologicznych, a folacyna dodatkowo do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia.

więcej

Ćwiczenia fizyczne w trosce o prawidłowe zdrowie psychiczne

Ćwiczenia fizyczne w trosce o prawidłowe zdrowie psychiczne

Joga - jeden z sześciu systemów filozofii indyjskiej, który na zachód dotarł pod postacią zbioru fizycznych ćwiczeń faktycznie pomaga przy zaburzeniach psychicznych.

Problemy psychiczne w naszym zestresowanym zachodnim społeczeństwie, stają się coraz powszechniejsze.

więcej

Ćwiczenia fizyczne w trosce prawidłowe zdrowie psychiczne

Joga - jeden z sześciu systemów filozofii indyjskiej, który na zachód dotarł pod postacią zbioru fizycznych ćwiczeń faktycznie pomaga przy zaburzeniach psychicznych.

Problemy psychiczne w naszym zestresowanym zachodnim społeczeństwie, stają się coraz powszechniejsze.

Badania opublikowane właśnie w magazynie Frontiers in Psychiatry, analizujące 16 różnych, niezależnych eksperymentów wykazały, że joga rzeczywiście może pomóc w walce z całym szeregiem zaburzeń nerwowych. Starożytny system indyjskich ćwiczeń jest również skuteczny w zapobieganiu tego typu zaburzeniom.

Wyniki przytoczonych badań są jednoznaczne - ćwiczenie jogi pozytywnie wpływa na nasz organizm fizycznie – identycznie, jak leki czy klasyczna psychoterapia.

Niestety badania nie są do końca miarodajne. Większość badanych pacjentów cierpiała z powodu lekkiej depresji, nie wiadomo zatem, czy joga dałaby tak samo pozytywny efekt u ludzi cierpiących z powodu cięższych form tego zaburzenia. Do tego badani ćwiczyli jogę w grupach, nie ma więc pewności, na ile pozytywne efekty były wynikiem interakcji społecznych, a na ile samych ćwiczeń.

Oczywiście nie znaczy to, że osoby cierpiące z powodu tego typu zaburzeń powinny porzucić leczenie farmakologiczne lub inne formy tradycyjnego leczenia. Joga może okazać się pomocnym dodatkiem w kompleksowej terapii. Do tego jeśli czujecie, że stres zaczyna rządzić Waszym życiem, warto być może w ramach przeciwdziałania przyszłym problemom poświęcić parę minut dziennie na serię krótkich ćwiczeń.

A jeśli nie macie akurat czasu, to może samo obejrzenie jak inni ćwiczą pozwoli się Wam odprężyć i zrelaksować ;)

Sprawdź ceny produktu Depresanum. Kliknij tutaj.